Het begin van mijn Cambodja avontuur - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van LisannenaarCambodja - WaarBenJij.nu Het begin van mijn Cambodja avontuur - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van LisannenaarCambodja - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn Cambodja avontuur

Blijf op de hoogte en volg

20 November 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is inmiddels al bijna twee weken geleden dat ik van huis vertrok, en in die tijd heb ik al heel veel meegemaakt. Ik zal bij het begin beginnen :P

Op woensdag ben ik aangekomen in Singapore, waar ik bij Thomas en Katja op bezoek zou gaan. Nadat de taxichauffeur nog even flink moest zoeken waar het nou precies was had ik eindelijke mijn eerste bestemming bereikt. Ik heb het super gezellig gehad in Singapore en veel leuke dingen gedaan. Zo ben ik met Katja naar het theater geweest, heb ik op verschillende foodcourts de meest gekke dingen gegeten (oa kikkerpootjes en rog, omg), sightseeing Singapore natuurlijk en met de kids naar de dierentuin (met reuzenpanda!). Het was heel gezellig en super leuk om iedereen na al die maanden weer te zien.

Op maandag was het tijd om naar mijn volgende bestemming te gaan, Bangkok. Ik zou vliegen met een tussenstop op Kuala Lumpur in Maleisië. Na uitgebreid geluncht te hebben bij de Starbucks (ik moest immers mijn Singapore Dollars opmaken, heel vervelend) stapte ik in het vliegtuig naar Kuala Lumpur. We gingen al met een half uur vertraging boarden en toen we eenmaal in het vliegtuig zaten duurde het nog een eeuwigheid voor we vertrokken. Ik dacht nog, dit moet niet te lang duren anders haal ik mijn overstap niet. Maar ik zei tegen mezelf dat ik me geen zorgen moest maken, het zal wel loslopen. Nou, toen we eenmaal geland waren zette ik snel mijn telefoon weer aan om te zien hoe laat het was. 15.03. Shit dacht ik, om 15.15 ging mijn vlucht naar Bangkok. Gelukkig kon ik snel het vliegtuig uit en heb ik een sprintje getrokken naar de volgende gate. Ik was er om 15.11, mocht nog met mn tas door de scan de gate in (handbagage check doen ze daar blijkbaar pas bij elke gate) maar ik mocht vervolgens niet meer het vliegtuig in. Dat was even een momentje van lichte paniek. Ik wist wel, omdat ik een aaneensluitende vlucht bij dezelfde maatschappij had geboekt, dat ik zonder extra kosten op een andere vlucht zou worden gezet, maar ja dan moet je dat wel weer gaan regelen. Ik werd doorverwezen naar de balie van Malaysia Airlines en met 5 minuten had ik een ticket voor de vlucht anderhalf uur later. Niets aan de hand dus haha, heb ik dat ook weer meegemaakt.

De volgende ochtend supervroeg op voor de Co van Kessel fietstocht, ik moest er om 9 uur zijn en nog een stukje reizen. Prachtige fietstocht gemaakt door Bangkok en de dorpjes erbuiten en ik kwam 's avonds voldaan (en met zadelpijn) weer terug in mijn hostel. De volgende dag ben ik naar een paar tempels geweest en 'savonds naar Khao San road, waar ik lekker heb gegeten, goedkope slippers heb gekocht en een heerlijke voetmassage heb gehad :). Op donderdag zou ik in de middag al weer vertrekken richting Cambodja, maar voor die tijd ben ik nog naar de Baiyoke 2 Tower geweest, het hoogste gebouw van Bangkok, voor een uitzicht over de hele stad. Daarna ben ik weer naar het vliegveld gegaan.

En nu ben ik inmiddels al weer 3 dagen in Siem Reap in Cambodja. Ik zal hier 2 maanden blijven om stage te lopen. Ik werd donderdag op het vliegveld opgehaald door een meisje van ConCERT, de organisatie via wie ik het vrijwilligerswerk/stage doe. Ik kon haar slecht verstaan en weet dus ook nog steeds niet zo goed hoe ze heet en wie de jongen was die bij haar was, haha. Maar gelukkig was Tara ook mee, die was al eerder in Siem Reap aangekomen. Met de tuktuk reden we naar het guesthouse waar ik de komende twee maanden zal 'wonen'. Mijn kamer is best prima, voor Aziatische standaard :P. Ik voel me echt zo'n verwende westerling als ik ga klagen over het doorgelegen matras, de lekkage onder de wasbak of de douche met zo weinig waterdruk dat het 10 min duurt voor de shampoo uit je haar gespoeld is haha. Maar ik heb een eigen kamer met airco en badkamer, dus dat is hartstikke chill.

Vrijdag hadden we een soort introductiedag. Tara en ik startten samen met Nadine, een ander Nederlands meisje die toevallig tegelijk met ons begon. Het meisje van ConCERT heeft ons in de ochtend een rondleiding gegeven door Siem Reap. Ze heeft ons alle belangrijke plekken laten zien, de ATM, twee supermarkten, pub street, het kantoor van ConCERT en het restaurant waar elke vrijdagavond met zijn allen gegeten wordt. Ook hebben we de fietssleutels van onze leenfietsen gekregen en wat ik persoonlijk echt superfijn vindt, een lokale simkaart MET internet (buiten wifi zeg maar). Heel chill, kunnen we elkaar gewoon appen als we na onze stages ergens af willen spreken oid.

In de middag ging ik kennismaken op mijn project. Ik ga werken op een educatie project waar kinderen buiten state school naar school komen. De Cambodjaanse state school is een halve dag, dus 's ochtends komen de kinderen die 'smiddags naar school gaan en 's middags andersom. Het zag er echt superleuk uit, er was nog best veel materiaal om mee te werken en ik werd heel positief ontvangen. Een goede start dus met leuk vooruitzicht.

Dit weekend heb ik verder niet zo veel boeiende dingen gedaan. Vooral ook een beetje bijkomen van alle indrukken. Zaterdag zijn we boodschappen gaan doen. Ik vind het altijd erg leuk om in het buitenland naar een supermarkt te gaan, het zegt zo veel over een land. Maar we zijn wel geschrokken van de prijzen... Voor 'luxe producten' als shampoo en showergel betaal je al zo drie of vier euro per flesje. Daarentegen kan je bij het restaurantje verderop in de straat zo een hele maaltijd krijgen voor één euro, haha. 'S middags hebben we een beetje rond gefietst door de stad en zijn we naar de markt geweest. en 's avonds, omdat het zaterdag was, gingen we eten op Pub street. Erg gezellig en lekker gegeten, en daarna nog een massage gehad en een cocktail gedronken. Heerlijk avondje. Vandaag is het zondag en hebben Tara en ik een paar uurtjes aan school gewerkt in een koffietentje verderop. Morgen hebben we een workshop over child protection en dinsdag gaan we allemaal op ons eigen project beginnen. Het wordt een intensieve, maar erg leuke week denk ik :)

  • 20 November 2016 - 13:31

    Andrea:

    Superleuk dat je een blog bijhoudt, Lisanne. Wat heb je al veel meegemaakt in korte tijd.
    Groetjes van mama.

  • 20 November 2016 - 21:35

    Elly:

    Leuk dat we kunnen lezen hoe je het daar hebt en wat je allemaall doet .
    Zo blijven we een beetje betrokken. Wel stoer hoor! Succes de komende tijd!

  • 20 November 2016 - 22:05

    Antoinette:

    Wat leuk om je reis zo te volgen. Fijn dat het zo bevalt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 December 2016

Mijn project

20 November 2016

Het begin van mijn Cambodja avontuur

Actief sinds 01 Okt. 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 1195

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: